Що робити, якщо банк вимагає погасити кредит, який я не брав?

bank-trebujet-kredit-ne-bral

Незважаючи на численні попередження, шахрайські схеми з оформленням кредитів не тільки масово практикуються, але й стають більш витонченими. Кожен українець може зіткнутися з ситуацією, коли банківські службовці вимагають оплатити кредит який не брав.

Сергій М., студент четвертого курсу ХПІ (Харків), бере кредити вже три роки: користується кредиткою Привату, а коли запізнюються переклади від батьків і немає підробітків, оформляє мікропозики на тиждень-другий. Серйозних заборгованостей у Сергія не було, він вчасно вносить платежі і ніколи не спілкується з операторами банку та МФО по телефону — всі заявки обслуговуються в онлайні.

Весною 2019 року Сергій став жертвою «колекторського терору»: йому довелося доводити що не брав кредит в банку. Справитися з психологічним натиском допоміг детальний аналіз ситуації і дотримання порад кредитних експертів.

Чому дзвонять саме з вашим номером?

При оформленні кредиту в банку співробітники обов'язково запитують персональні дані не тільки самого позичальника, але і його контактних осіб — рідних, близьких чи знайомих. Часто позичальник не віддає собі звіт в тому, що надає конфіденційну інформацію без згоди її власників, і це призводить до несподіваних наслідків.

Якщо ви стали масово отримувати смс, електронні листи і повідомлення з вимогами повернути борг, важливо не тільки з'ясувати, як правильно спілкуватися з колекторами, а й прояснити факт наявності заборгованості.

Сергій, якому дошкуляли дзвінками банківські службовці, запросив інформацію по поточній заборгованості в УБКІ. Для цього на сайті Бюро треба було ввести номер мобільного і дату народження. По електронній пошті посилання на кредитну історію прийшло через хвилину, і по ній стало ясно, що у самого Сергія заборгованості немає: треба питати по знайомих.

Коли приходять СМС з банку по чужому кредиту — що робити?

Тільки особисто переконавшись, що представники банку вимагають оплатити кредит який не брав, Сергій пішов на особистий контакт з колекторами. До цього моменту він просто обривав розмови, але при черговому дзвінку погодився вести діалог в такому ключі:

  • Коли назвали ім'я банківського боржника, повідомив, що бачив його давно, й гадки не має, чому виплати не надходять вчасно і чи може ситуація змінитися незабаром.
  • Відмовився шукати інших знайомих позичальника та розголошувати будь-які персональні дані третіх осіб.
  • Звернув увагу, що не згоден нагадувати про борг при особистій зустрічі, в смс або по телефону. Свою позицію Сергій аргументував ст. 60 Закону №2121-III від 07.12.2000 «Про банки і банківську діяльність» , згідно до якої «...інформація про фінансове становище клієнта, яка стала відомою в процесі його обслуговування і роз'яснення якої може завдати матеріальної чи моральної шкоди клієнту, є банківською таємницею». Студент нагадав, що він не виступав співпозичальником і не надавав гарантії чиєїсь платоспроможності.

На завершення розмови Сергій пообіцяв, що якщо найближчим часом дзвінки не припиняться, то він поцікавиться, куди звертатися якщо дошкуляють колектори, і напише заяву в поліцію.

Як довести, що не брав кредит в банку?

По-справжньому проблемною ситуація з чужою заборгованістю стає, коли представники кредитора відмовляються приймати будь-які аргументи і продовжують «бомбити» листами та дзвінками. Герой нашої історії зумів переконати колекторів припинити тиск, але так буває не завжди.

Що робити якщо кредит не брав а банк дзвонить? Варіантів кілька:

  • Запросити в банку виписку, на якій підставі здійснюються дзвінки. Цілком ймовірно, що обдзвони проводять «за інерцією», через внутрішню помилку.
  • Якщо реакції немає, написати заяву в поліцію.
  • Звернутися з проханням до регуляторного органу — Нацбанку.

Найчастіше ситуації, коли просять повернути чужий кредит, виникають через шахрайських дії або з вини самих позичальників. Щоб не створювати собі, своїм рідним і близьким подібні проблеми, звертайтеся до кредиторів, що ретельно охороняють персональні дані клієнтів і не передають конфіденційну інформацію третім особам.

MyCredit, де в будь-який час можна взяти мікропозику до 12 000 грн (при першому зверненні — до 6000 грн) під адекватний відсоток, дотримується міжнародних стандартів безпеки PCI DSS. Звертаючись в наш сервіс і виконуючи умови кредитного договору, ви зможете не переживати про дзвінки від колекторів. Головне — навіть при складних життєвих обставинах зберігати зв'язок з кредитором, при необхідності — продовжити позику або запросити реструктуризацію заборгованості.

img
Ксенія Полторацька Кредитний експерт, MyCredit
Автор статті: Всі статті автора
Залиште свій коментар
Будь ласка, введіть Ваше ім`я
Будь ласка, введіть Ваш коментар
captcha=feedback
Введіть символи
В ситуации, когда вам приписывают долг, главное - сохранять спокойствие. Идите на контакт с банком, чтобы выяснить, на каких основаниях он выдал кредит на ваше имя, сотрудничайте с полицией, чтобы как можно быстрее выйти на мошенников.
О, в мене взагалі епічна історія з колекторами. Мій номер телефону, як поручителя, дала...сусідка по офісу. А потім загинула в автомобільній аварії. То, прикиньте, ті колектори ще наярювали два роки мені, вимагаючи вернути долг чи дати контакти її батьків
Геть подуріли! Ти їі кажеш, що її вже нема на цьому світі,а вони тобі - хтось має вернут гроші Перестали дзвонити тільки тобі, коли я сказала, що запишу контакти колектора, який дзвонив, назву фірми й піду в поліцію писати заяву.