Коли починають дзвонити представники колекторської компанії, починаєш губитися і думати, як відповісти на найпростіші запитання? Колектори - професіонали своєї справи і гуру маніпуляцій, тому навіть до найпростішої розмови слід бути готовим. А дзвінків не уникнути.
Коли телефонують колектори, важливо дотримуватися спокою і тримати спокійний тон розмови. Не потрібно вестися на провокації, використовувати нецензурну лексику і кричати у відповідь. Правильно розмовляти з колекторами теж потрібно вміти.
У колекторській фірмі основний метод роботи - телефонні дзвінки, які здійснюють співробітники колл-центру. Якщо дзвонять колектори і погрожують розправою «Приїдемо особисто і заберемо майно», «Відправимо в тюрму», «Заберемо квартиру і виселимо на вулицю», знайте, це не більше ніж маніпуляції.
Якщо дістають колектори, не потрібно кожного разу намагатися детально розповідати про свою ситуацію. Головне спробувати:
- Коротко розповісти про причини прострочення;
- Сказати, що ви хочете платити і не відмовляєтеся від оплат;
- Розповісти, як і коли ви будете оплачувати;
- Домовитися хоча б на мінімальну оплату на найближчий час і обов'язково її внести.
Що робити, якщо дзвонять колектори?
Мета будь-якого дзвінка - домовитися про оплату. Якщо клієнт пообіцяв оплатити навіть невелику частину, від нього відстануть. Якщо дзвонять колектори, уточніть не змінені чи реквізити, суму боргу і почніть платити. Повірте, єдиний шанс, як позбутися від боргів по кредитах - це почати його платити. З боржником, який хоча б трохи, але кожні 2 тижні платить, будуть зв'язуватися менше, ніж з тим, хто обіцяє вже кілька місяців і не вніс жодної копійки.
План дій, коли надійшов дзвінок і якщо колектори погрожують:
- Ви можете запитати, проданий борг повністю або передано тільки право вимоги;
- Запитати, чи не змінилися реквізити для оплати;
- Незалежно від рівня погроз і маніпуляцій, спробувати домовитися про розстрочку;
- Сказати, що ви не ховаєтеся і будете оплачувати;
- Вносити оплати на актуальні реквізити систематично і особисто контролювати суму боргу через банк (якщо борг не проданий).
Що робити, якщо колектори загрожують?
Коли з нагадуванням про борг вже дзвонить не банк, про лояльне ставлення можна забути. При спілкуванні співробітники часто порушують всі правила і дозволяють собі кричати, говорити про непомірні штрафи, переходити на особистості і залякувати, що про борг дізнаються всі (використовуючи при цьому конкретні імена родичів і друзів). Професійний колектор, перш ніж дзвонити клієнтові, дізнається про нього максимум інформації зі сторінок соціальних мереж, від начальства, сусідів і т.п. Коли колектори погрожують, потрібно:
- Пояснити, що ви пам'ятаєте про борг і «не ведетеся на маніпуляції»;
- Що ви самостійно контролюєте ситуацію по кредиту, не відмовляєтеся платити;
- Що ви за некоректний формат спілкування передзвоните і залишите скаргу начальству;
- Сказати, що ви самостійно зверніться до суду, щоб зрозуміти, що і кому платити.
Скарги дуже лякають співробітників, так як за ними слідує службовий розгляд, позбавлення премій або навіть звільнення. Чим більше скарг залишаєте, тим більше до вас будуть ставитися лояльно і хоча б не дозволяти собі «наговорювати зайвого» під час розмови.
Підіб'ємо підсумки
Подача позову до суду, щоб оплачувати борг згідно з виконавчим листом, розставить всі крапки над «І». Але це тривалий і дорогий процес, тому краще прийти до консенсусу з кредитором. Реструктуризація боргу може стати виходом із ситуації. Або можна подумати, де взяти кредит для погашення кредиту в іншому банку. Детальніше про це в статті: «Як позбутися від боргів по кредитах». А можна за 15 хвилин отримати кредит онлайн від Майкредіт до 3000 грн і вже сьогодні внести оплату і довести, що ви реально намагаєтеся виправити ситуацію.